Vanhat säädöt - elikkä mitä on tullut tehtyä

Tänne lisäämme esimerkkejä toteutuneista projekteista (jotkut sanoo näitä referensseiksi)

Strategian uudet rattaat

Asiakas tarvitsi vanhan ja hieman virttyneen strategian tilalle uuden tulevaisuuden suunnan organisaation muutostilanteessa. Organisaatio ajoi korjaamolle, kurkistimme rattaiden väliin ja tunnistimme kuluneet osat. Sen jälkeen käynnistimme strategiaprosessin uudistamisen, joka sisälsi tilannekuvan lisäksi tulevaisuuden kartoituksen erilaisilla työmenetelmillä. Kolmen kuukauden jälkeen meillä oli valmis hahmotelma uudesta strategiasta, joka hyväksyttiin sellaisenaan.

Arviointitutkimus vaikuttavuudesta

Asiakasorganisaatio tarvitsi objektiivista ja vertailtavaa tietoa toiminnan vaikutuksista kansallisella tasolla. Toteutus oli osa kansainvälistä rinnakkaistutkimusta, josta toteutimme Suomen osion. Toimeksiantoon kuului haastattelut ja litterointi sekä yhteenvetojen laatiminen.


Asiantuntijaluentoja ja keynote puheenvuoroja (paikanpäällä tai verkossa)

Organisaatiokorjaajat ovat toivottuja luennoitsijoita. Sanomme asiakkaillemme, ettei yhdellä puheenvuorolla maailmaa muuteta mutta jos yhdenkin kuulijan ajatusmaailmaa jollain tasolla pääsemme liikauttamaan, olemme saavuttaneet tavoitteemme. Viimeisimpinä teemoina on ollut Kohtaamiset asiakastyössä, Kuntatalous esihenkilöille, Talouden johtaminen, Unohdetut(ko) oikeusperiaatteet julkishallinnossa, Kunnan elinvoimatyö startupekosysteemissä ja Esihenkilötyö hyvinvointialueilla.

Verkkoluentosarja

Asiakasorganisaatio tarvitsi henkilökunnan osaamisen kehittämiseksi verkkoluentosarjan Organisaatiokorjaamolta henkilökunnan Moodle-alustalle. Toteutimme asiantuntijaluennot sekä substanssin että teknisen toteutuksen osalta asiakkaalle avaimet käteen periaatteella.

Hallitustyöskentelyn tuki

Asiakkaan organisaatiossa hallituksella oli melko tuore strategia, jota oli toteutettu mutta unohdettu dokumentoida ja seurata. Organisaatiokorjaamo toteutti hallitukselle strategiatyökirjan, jonka avulla strategian toteutumisen seuranta helpottui huomattavasti. Työkirja saavutti myös henkilöstön ja johdon, koska se koettiin strategian konkretisoinnin työvälineenä ja sopivan helppona käyttää arjessa. 

Johtajan tuki (manager support as a service MSaaS)

Asiakasorganisaatiolle toteutettiin johtajan tuki-palveluna (managers support as a service MSaaS). Täysin luottamuksellisilla tapaamisilla ja kohtaamisilla tuettiin organisaation johtohenkilöitä heille sopivilla palvelukonsepteilla.